Pasii

Care credeti că sunt avantajele existenței unui site pentru un hypermarket?

Raspunsul e simplu: crearea unui canal de vanzare suplimentar, in scopul fidelizarii clientilor, largirii publicului vizat si minimizarea distantelor.

Si pentru ca poate genera efecte „eco” (efectul „carpooling” la nivel de colet), pentru ca e „trendy” si epoca in care traim o cere, pentru ca in curand cei ce nu vor avea nu vor mai exista.

Cu dedicatie pentru cei ce nu au timp sa impinga cosul o data pe saptamana sau pentru cei ce detesta ingramadeala, pentru cei ce vor sa se informeze inainte de a cumpara, pentru cei ce doresc sa poata compara inainte de a alege din raft, pentru cei pentru care timpul este pretios.

Am vizitat noul website Cora, prima pagina este … cum sa zic … inedita, axata in principal pe comunicarea „social-media”. Indirect „spune-ne cu cine te insotesti ca sa-ti spunem cine esti” .

„Prietenii” Corei au dreptul la un spatiu publicitar pe masura, cam o treime din prima pagina fiindu-le acordata. „by default” si chiar mai mult „la cerere” . Un simplu „drag” e suficient. Fiecare prieten are link spre pagina facebook asociata, trafic asigurat, „succesul nostru, succesul vostru”. Printre prieteni, din cand in cand, cate un produs cu link catre o pagina dedicata – trebuie totusi sa recunosc ca unele linkuri mai „scartaie” inca dar numai cine nu greseste nu invata. Echipa editoriala este probabil in faza de rodaj.

Genul asta de amestec „prieteni – produse” n-am mai vazut pana acum, o fi vreo explicatie marketing in spate, ideea merita semnalata. Sper ca mucalitii care ar putea interpreta mesajul ascuns drept „omul ca si produs” sa poata intoarce metafora numai pe partile ei bune.

Tot pe prima pagina, o lista statica de propuneri cu link catre site-urile asociate, in mare parte „read only & share” pe acelasi principiu de baza al zvonurilor intre amici, „ce tie iti place poate place si altora”. Sincera sa fiu m-as fi asteptat la ceva mai mult decat „doar buzz”, m-as fi asteptat de exemplu sa pot pune in cos si sa platesc, sa-mi pot alege adresa de livrare, transa orara si modul de plata. Din pacate n-am gasit cosul decat pentru asa numitele produse „DigitalCora”  dar sunt sigura ca n-am cautat unde trebuia.

Revenind la prima pagina mi-a placut prezentarea in alb si negru si modul vertical de afisare a listelor de selectii. Asta pentru ca sunt deja mult prea obisnuita cu celebrul meniu orizontal-sus cu submeniurile lui asociate. Exista si o categorie „widgeturi”, o lista de aplicatii „tocmai bune de utilizat fara a mai tranzita pe mai stiu eu unde pentru a afla cursul RON-euro”. Intr-o oarecare legatura cu tema principala a site-ului.

Exista si ceva „bile gri” dar presupun ca sunt gri pentru ca sunt inca in lucru. „Gri” gen uniformizarea „look & feel”-ului si navigarea uniforma. In plus de link-urile „moarte” sau doar „atipite”. Sau gen „cumpar si platesc on line, sunt livrat acasa”. Sau si mai gen „fotografiez afise pe strada, recuperez lista de cumparaturi acasa, dau click si receptionez produsele”. Acasa. Ca aici.      

O vorba veche din batrani proneaza importanta primului pas bine facut, in plus de pasii mici si desi, bine adaptati tactiticii „testeaza si ajusteaza”. Eu cred ca vorba din batrani are mare dreptate. Sa le uram deci celor de la Cora pasi mici si bine facuti in continuare! Si produse de calitate, se sub-intelege, ca forma doar prezinta continutul, nu-l si degusta.

Acest articol a fost scris ca raspuns la provocarea BlogalInitiative „Care credeti ca sunt avantajele existentei unui site pentru un hypermarket?”

4 thoughts on “Pasii

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s