Intimitate ?

Azi de dimineata ma uitam la tipa din fata mea si ma gandeam ce intime ii sunt gesturie. Unele gesturi, odata scoase din spatele usii de la sala de baie, devin extrem de intime, nu credeti?

Unele gesturi realizate in fata unui public necunoscut, impuse cu forta unui public necunoscut, obligat sa le observe in totala lipsa de altceva, acele gesturi deplasate din contextul lor nominal – privat – in alt context -de substitutie – par nefiresc de intime, de nelalocul lor. Cert, fiecare le simte pe limba lui, fiecare are gesturi care-i pisca limba mai rau decat altele, e normal, zic. Gestul care m-a piscat pe mine azi de dimineata in timp ce priveam in lipsa totala de altceva la tipa din fata mea, era gestul machiajului de dimineata. Am avut norocul de a putea privi un machiaj usor pe un chip tanar, cu un „inainte” siun  „dupa” ce pareau relativ asemanatoare, ne-socante, o diferenta usor de digerat. Si totusi … Intimitatea momentului m-a facut sa inchit ochii – as fi privit pe gem dar era inca noapte – genata de indiscretia privirii aruncate in lipsa totala de altceva. Nu stiu daca tipa in chestiune s-a simtit patrunsa de indiscretia mea pur aleatoare, cert e ca eu m-am simtit patrunsa de impudoarea cu care-si afisa ea gesturi atat de personale.

Nu era pentru prima oara cand lucrul se intampla, se mai petrecuse de cateva ori,  cu  un „inainte” si „dupa” imposibil de legat impreuna si cu o intimitatea a gestului direct proportionala cu marimea diferentei dintre „inainte” si „dupa”. Enorma. Gesturi enorm de impudice in propria-mi acceptiune, complet transparente si date accesibile tutoror in acces „total view” de catre protagoniste. Imi zic ca-i musai chestie legata de eductie in stil „je m’en fiche” cu ceva nuante de extravertit – extravagant.

Sau poate ca nu-s si-s taman eu  pe dos …?

5 thoughts on “Intimitate ?

  1. Pingback: Intimitate ? | otipa | BunDeCitit.ro

  2. Până la urmă, intimitatea e un construct personal al fiecăruia, un set propriu şi nu o listă de reguli. Nu te-au şocat niciodată persoanele dispuse să îşi discute în detaliu viaţa sexuală în public, sau cu alte persoane pe care nu le cunoşteau suficient de bine?

    E, până la urmă, o chestiune de limite între individ şi lume. Putem spune că în ultimii 50 de ani s-au tot topit din aceste limite, poate şi sub influenţa tehnicii, poate pur şi simplu în urma unui plictis faţă de bariere. Nu pot spune că înţeleg exact fenomenul.

    Apropo, articolul de faţă e cea mai bună dovadă că nu este suficient să-ţi alegi o poreclă pentru a rămâne anonim(ă) pe internet🙂 Tocmai ce te-ai dat în vileag că ai o vârstă trecută de 30 de ani (cred eu), prin prisma acestei mici aşteptări vizavi de intimitate, pe care iată cei de altă generaţie n-o mai au. Încet-încet iluzia anonimităţii se va eroda, până la a expune chiar persoana din spatele tastelor.

    • Totul e legat de educatie, valori , etc. Da, mi se pare ciudat sa-ti povestesti aventurile sexuale in public. De fapt nu neaparat ciudat cat de plans. Daca numai asta au de spus … Relativ de anonimat, ai dreptate sunt o anonima in varsta de peste 30 de ani. Dar suntem inca multe in aceasta situatie.

      • E drept că ţine de educaţie şi valori, adică de ceea ce numesc oamenii în general „bun simţ”. El se schimbă de la o eră la alta, acum 100 de ani discotecile ar fi părut groteşti prin prisma bunului simţ de atunci. Dar îţi respect dreptul să consideri că setul tău de valori e cumva universal valabil şi singurul aplicabil🙂

      • Pai nu am spus niciodata ca ar fi singurul valabil. Ceea ce ar fi idiot si plictisitor. Ceea ce am spus este ca mi se pare ciudat sa-ti faci machiajul in vazul lumii. Prin simplu fapt ca machiajul ca act in sine serveste sa ascunda anumite defecte si sa scoata in evidenta punctele tari. Cand te expui insa inainte si in timpul actului de machiaj practic tot farmecul scontat e dus de apa Sambetei. O sa-mi spui ca nu se machiaza nimeni pentru oamenii din metro. Este adevarat, dar totusi ei exista. Probabil ca e o tampenie la fel de logica ca si suflatul mucilor in vazul lumii. Dar m-a lasat un pic dubitativa totusi.

Lasă un răspuns

