Like !

Oamenii se plac. Uneori. Si atunci simt nevoia sa-si publice sentimentele. Unii. Unii fac cu ochiul, altii se uita fix, altii se apropie timid si se arunca-n conversatii futile. Acesti oameni au nevoia SA SE STIE. E normal, la ce bun sa pastrezi pentru tine un sentiment atata de nobil?

Exista situatii scoase  parca de-a dreptul din Star Trek. Cand eram tanara primeam diferite chestii de la diferite persoane, gaseam biletele lipite de usa camerei de la camin – nesemnate – , gaseam flori pe masa de la cantina – tot nesemnate. Am gasit intotdeauna gesturile de genul asta complet neproductive, tinte complet ratate, cum naiba sa-ti vezi scopul cu ochii daca-ti pastrezi identitatea pe lista rosie?

Si pe „on line oamenii” se plac si din cand in cand si le place sa-si exprime aprecierea intr-un fel sau altul. Multi se folosesc de like-uri intr-un mod cat se poate de cinstit. „Imi place – apas, nu-mi place nu apas. Am ceva de spus, de intrebat, comentez. Nu-mi place si n-am nimic de spus sau de intrebat, trec la altceva”. Logic. Am remarcat insa ca exista si exceptii. gen „apas pe like ca sa-mi semnalez trecerea si existenta, fac un comentariu de dragul conversatiei”. Mda…. Pai ce sa zic, fiecare cu metoda lui.

Ma intreb daca genul asta de comportament „on line” poate avea o oarecare influenta asupra comportamentului real? Ceva de genul „ipocrizie cu lopata” sau „barfele tatelor de pe strada : azi te barfesc eu maine e randul tau”. Ma intreb cat de mult se poate intinde – fara a se rupe – dualitatea virtual/real atunci cand exista ?

 

17 thoughts on “Like !

  1. Se întinde ca caşcavalul! (cacofonie asumată) Comportamentul online e şi el real, pe cât de reali suntem noi în relatiile cu cei din carne şi oase. De câte ori nu ni se întâmplă să gândim dual într-o zi, ia zi?!🙂 Chiar şi cu cei mai apropiaţi prieteni. Aşa că, de ce să ne mirăm că online lucrurile stau aşa şi pe dincolo?!

    • Pai zau nu stiu cat de real este vizavi de o aceasi persoana si aceasi situatie. In marea lor globalitate comportamentele on line se inspira din realitate ( „quoi que” ..) dar nu sunt convinsa ca aceasi persoana se comporta, intr-o aceasi situatie, identic in on line ca si in viata reala.

      • Nu, nu am remuscari caci si eu sunt ca tine , nu apas „like” daca nu imi place . In schimb, mi se intampla sa fac comentarii chiar daca nu imi place/ nu sunt de acord cu articolul (a nu fi de acord nu inseamna ca nu-mi place). Dar am vazut cateva articole care aveau zeci de like-uri si nu faceau decat sa prezinte un citat. Acum , daca ma gandesc bine , intrebarea s-ar putea pune si altfel : like – uim si citatele sau numai continutul original?

  2. ai crede că în virtual lumea e mai aproape de sinceritate. cu atât mai mult cu cât unii se ascund sub masca anonimatului. Totuși, chestiunea asta de ai adus-o în discuție cred că de vine o tară! sunt oamenii care se vor apreciați, ”văzuți”, plăcuți pentru simplul fapt că există.
    Cunoaștem atâtea exemple. Am asistat la atâtea ”certuri” virtuale pe tema asta. ”Hei, eu am intrat la tine și ți-am dat LIKe, tu de ce nu ai făcut-o???” Mi-aduce aminte de elevii mei adolescenți😆

    • Cred ca ai pus un punct pe un i. Oamenii au nevoie sa se stie apreciati, cunoscuti (ma rog, nu toti dar in medie as spune ca da). Dar ma tot intreb : pana unde sunt gata sa mearga pentru aceasta apreciere , mai ales „on line” unde „fronturile” sunt relativ limitate. Ma intreb daca like-uri pot fi unul dintre fronturi?

  3. In fiecare dintre noi zace o farama de ipocrizie; dar viata de azi e un „like” permanent, e „cool”, nici macar „beton”, e „K”, nici macar „ok”. „Like” a devenit intr-adevar o moneda de schimb. Uneori e contrafacuta, sau deseori e contrafacuta. dar sunt atatea adevaruri false pe lumea asta !

    • Ipocrizia vine la pachet cu restul😉 Adevaruri false , ha, ha ma duce cu gandul la profa de „economie politica” care era de parere – si musai sa fim de aceasi parere cu ea – ca adevarul nu exista. Punct.

    • Eu ma gandisem la adevarurile spirituale. Dar, in lumina crizei care abia se termina ca sa reinceapa, va trebui sa admit ca si in economie, fie ea si politica, adevarul nu exista.:P
      Adevarul exista, dar exista asa cum il percepem noi. Cel putin in lumea mea, adevarul e doar un schelet pe care se construiesc fictiuni. Ca sa fie totul frumos ca un pom de Craciun. Adevarul altfel ambalat este, cum spuneai tu, o moneda de schimb. „Spune-mi ce-mi place sa aud si-ti voi spune la fel” / „Da-mi un like si-ti dau si eu unul”
      Adevarul gol-golut e ca un om batran dezbracat. Plin de riduri si dizgratios. Dar si plin de intelepciune. Cu toate astea, neatragator.
      Of ! Am plecat de la un Like🙂

      • Atata vreme cat regulile sunt fixate dinainte si cunoscute de toti, e perfect. Din pacate nu-i asa pentru ca nimic nu-i simplu. Deci, rezumand in cazul articolului de fata , ar trebui clar spus ca adevarul este simpla exprimarea printr-un „like” a unei stari de apreciere si totul s-ar simplifica.

  4. mi se pare o eforie a fb-ului. like me, or like this, wtf just click like :))
    oricum, se dau like-uri si pentru publicitate, isi arunca gravatrul, sincer, eu gasesc blogui interesante de pe gravataruri, care dau like la postari. Vreau mai multe omentarii, ce este asa greu sa scri ceva ?

    • Omul, aceasta fiinta sociabila ! Desigur, suntem interactivi , in viata de toate zilele ne batem pe umer, tipam, facem cu ochiul, in on line nu prea exista multe mijloace la dispozite pentru a ne face simtita prezenta „hei, sunt aici , am trecut pe la tine , nu vrei sa faci si tu la fel ?” Cred ca ar trebui un buton special „am sunat, n-ai raspuns, suna-ma cand esti liber”. Nu ?

Lasă un răspuns

