Orice si oricum ?

Valva mare-n blogosfera bag de seama. De cateva zile s-a lansat Superblog 2012. Din curiozitate am aruncat cateva ocheade pe ici pe colo prin lista participantilor, sa vad cam cum se petrec lucrurile cu raspunsurile la probele impuse, in ce fel subiectele propuse reusesc sa captiveze prin originalitatea integrarii intr-o tema, tendinta, stil deja existent intr-un anume blog deja existent si el.

Cum reusesc – sau nu – participantii sa amestece mere cu pietre mentinandu-si in acelasi timp popularitatea printre deja fidelii blogului, evitand lipsa de autencitatea, falsul, abaterea de la linia dictata de pasiune, etc, etc. Trebuie recunoscut ca exercitiul nu este unul usor de pus in practica. Blogerul trebuie sa respecte anume reguli impuse (tema, link, cuvinte cheie, etc) si daca este cu adevarat un blogger care se respecta – mai precis care-si respecta  cititorii si convingerile – ar trebui sa evite inevitabilul, eroarea fatala, punctul nepus pe i,  abaterea criminala, prea mult spusul, prea evident spusul, prea complet pe langa spusul. Nu stiu in care masura sunt apreciati bloggerii care se respecta de sponsorii concursului, in ce fel neabaterea de la linia blogului, mentinerea unui stil personal, etc , etc, este considerata si apreciata. In locul lor, al sponsorilor, as pune acest criteriu primul pe lista de criterii, potentialii cumparatori evetuali desprinsi din randurile cititorilor nu sunt cu totii batuti in cap de soaresi sunt inca capabili sa detecteze un „pup-in- c…st” – cum ar spune cineva – de restul lumii. Sau invers, restul lumii de …

Dar nu sunt sponsor asa ca ma opresc aici cu aberatiile virtuale si cu trasarea de drafturi de conduita dificil de imaginat.

In marea de articole scrise pe cele doua teme lansate pana acum exista si cateva care-mi par cu deviatie minima de la stilul original al blogului , cel dinainte de superblog. N-am citit toata lista, imi voi actualiza preferintele – daca va fi cazul – pe masura lecturii.

Toyota Dragomir , Pe drum, Avensis, Avensis – new avenues, Toyota Avensis, Oameni puri si simpli , Visul, Toyota Avensis, marca celor remarcabili , La bine si la greu, din 1999 , Branza dulce, mult aduce

Ce parere ai tu draga blogosfera de astfel de concursuri ? Facem orice si oricum pentru bani?

13 thoughts on “Orice si oricum ?

  1. Mai întâi, bun găsit!
    N-am participat niciodată la astfel de concursuri plătite, dar de aproape un an am intrat în Clubul Psi (o mână de oameni care scriem de plăcere, cu 12 cuvinte impuse sâmbăta şi temă impusă lunea), unde nu încape „concursul”, i-adevărat, singura răsplată e câştigarea a 2-3 cititori sinceri, o răsplată care valorează mult pentru unii, printre care mă număr. Alţii, desigur, o fac pentru trafic, dar chiar si-aşa, nu ştiu ce câştigă, căci nu văd blogurile lor umplute de reclame.
    Eu am intrat la SuperBlog din întâmplare, s-au înscris vreo 2-3 din Club, şi-atunci mi-am zis „de ce nu?!”, chef de joacă am destul…
    Iar banii, hehe.. sunt puţini pentru câtă muncă e.😉
    De fapt, advertorial asta înseamnă, abatere minimă de la stilul personal…mai rămâne să vedem ce anume vor sponsorii.
    Oricum ar fi, nu pierd nimic!
    …eu, înainte de SB, pentru a stabili timpul desfăşurării subiectului la care făceam referire, adăugam câte o reclamă, fără s-o fac la modul conştient neapărat.🙂
    În concluzie, reacţia ta mă bucură, fireşte, remarcile tale sunt la subiect, iar pentru organizatori reprezintă, zic ceu, un punct ( şi de vedere) în plus.
    Mulţumesc!

    • Bun gasit ! Am fost curioasa sa vad cum reusesc bloggeri sa imbine pasiunea cu o potentiala „non-pasiune”. Si am fost incantata sa constat ca unii reusesc perfect sa integreze un subiect complet diferit intr-o „linie blogeristica” deja confirmata. Am citit cu interes ceea ce ai „produs” mi-a placut enorm cum ai imbinat poezia , metafora cu subiectul propus de tema, „material”. Sper ca juriul concursului sa aprecieze arta de a spune lucrurile intr-un mod autentic.

  2. Pingback: Orice si oricum ? | otipa | BunDeCitit.ro

  3. Subiectul „cititorul vs. advertorialul” e unul destul de deicat cel putin din prisma echilibrarii continutului si formularii, ca nu vrei sa-l pierzi pe niciunul🙂 Ma bucur ca inca-mi mai izbuteste treaba asta si ma bucur ca nu am ramas singurul care stie sa-si pretuiasca demnitatea, fie ea chiar si virtuala. Multumesc inca odata pentru apreciere🙂

  4. Pe sponsuri nu-i intereseaza absolut deloc continuitatea stilului vreunui blog, ii intereseaza doar advertorialul, de multe ori pentru ei nici macar nu conteaza ca articolul e un plagiat ordinar … cu cat mai multa valva naste respectivul articol cu atat mai bine pentru sponsor.

    • Ce pacat, zic. Pentru ca cititorii (eventuali potentiali cumparatori) sunt departe de a fi prosti. Si ce poate fi mai macabru decat un articol-advertorial care suna fals? Ce poate face mai multa antireclama decat un articol strors cu forta?

      • Astea-s pareri de om care gandeste cu capul propriu. Din intamplare, masele de cumparatori nu fac acest lucru, si de aceea si functioneaza tactica.

        Ma rog, ea functioneaza in masura in care exista o suprapunere intre multimea cititorilor de bloguri si multimea cumparatorilor potentiali, lucru fata de care am anumite dubii. Dar cata vreme exista o firma dispusa sa plateasca, se vor gasi si guri flamande care sa scrie.

      • Sincer, mie mi s-ar parea „putreda” o reclama „pe fata”, fara pic de subtilitate acolo, fara pic de inspiratie creatoare de curiozitate. Ma gandesc, in stupiditatea mea, ca omul inca se mai poate cizela, daca masa de cumparatori de azi mai crede inca in cai verzi pe pereti ma gandesc ca este doar o stare de tranzitie care poate oricand bascula intr-o directie complet diferita. De cele mai multe ori omul asteapta sa se friga ca sa sufle in iaurt, de multe ori se frige poate prea tarziu …

  5. Salut si multumim pentru atentia acordata competitiei noastre!
    Intr-adevar, participarea la SuperBlog este o provocare din multe puncte de vedere, inclusiv in ceea ce priveste armonizarea temelor cu stilul personal si mentinerea atentiei cititorilor. Daca pe sponsori ii intereseaza stilul personal al bloggerilor si in ce masura conteaza „reclama”? Dovada cea mai concludenta in acest sens este blogul care s-a clasat pe locul I in 2011, robintel.ro, care a creat o adevarata poveste-foileton din temele propuse, tinandu-si cititorii aproape fara a parea catusi de putin ca scrie in mod publicitar. Sponsorii au jurizat in mod individual, in final (dupa 33 de probe) clasandu-se acest candidat, ceea ce demonstreaza ca juriul a apreciat tocmai abordarea creativa si stilul personal, nu reclama.

    Motivatia de a participa la SuperBlog difera semnificativ de la un concurent la altul: pe unii ii intereseaza premiile, pe altii provocarea/experienta dobandita si posibilitatea de a se face remarcati de sponsori si de concurenti, iar pe altii toate aceste aspecte. In ceea ce ne priveste, ne dorim ca SuperBlog sa fie o competitie deschisa oricarui blogger care considera ca are talent si doreste sa se afirme, indiferent de motivatie. Sponsorii ar putea alege multe alte modalitati de promovare. Si totusi, prin aceasta competitie aleg sa sustina blogosfera, inclusiv bloggeri la inceput de drum. Ne bucuram sa vedem ca aceasta initiativa este apreciata de atatia bloggeri si de atatea companii, sponsori si parteneri media, din care multe ne sustin inca din 2008.
    Pentru o imagine obiectiva asupra competitiei, iti recomandam sa citesti blogurile finalistilor. Cativa se numara printre cei mentionati de tine mai sus.🙂 Toate cele bune!

    • Draga echipa SuperBlog, sunt onorata a te avea printre cititori. Imi pare bine sa aud ca valoarea unui text face parte din criteriile de jurizare. Articolul cu pricina l-am scris pe post de proprie concluzie a unei prime lecturi ale catorva patruzeci de articole ca raspuns la prima proba SuperBlog 2012. Update din cand in cand, cand mai cad peste cate o chestie interesanta. Sunt deci, cum spuneam, incantata sa aud ca reclama de dragul reclamei nu este principalul criteriu si ca subtilitatea stilului, originalitatea unei idei fac de asemenea parte din elementele de analiza si departajare. Nu, n-am fost inca pe robintel.ro, il voi citi cu siguranta sa-mi fac o parere.
      Personal cred ca SuperBlog TREBUIE sa promoveze calitatea si valoarea.
      Cat despre cele cateva bloguri citate le doresc succes pentru ca merita.
      Iti doresc succes si tie draga echipa Superblog 2012 ca stiu ca nu-i usor sa faci ceea ce faci cu atata pasiune.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s